سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۴۲:۲۳

اتکا به توانمندی متخصصان داخلی و صرفه‎جویی اقتصادی در تعمیر اساسی توربین گازی

باشگاه خبری فراساحل: با همت و تلاش متخصصان تعمیرات توربین سکوی سروش، توربین گازی این سکو پس از انجام تعمیر اساسی، وارد سرویس شد . به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، Core Engine یک دستگاه توربین گازی SGT-۵۰۰ سکوی سروش که به دلیل نقص فنی از سرویس خارج شده بود با تشکیل یک تیم مجرب شامل ۴ نفر از مهندسان جوان به سرپرستی علی سرکوهکی پس از ۸ ماه کار مستمر مجدداً وارد سرویس شد.


سرکوهکی در بیان جزییات پروژه تعمیرات این توربین گفت: از سال ۱۳۹۲ «کور انجین» (Core Engine) یک دستگاه توربین گازی STG-۵۰۰ سکوی سروش که ساخت شرکت زیمنس سوئد بود به دلیل جام‌شدگی شفت  HP(N۲)از سرویس خارج و با یک دستگاه توربین نو که در انبار داشتیم تعویض شد. البته تعویض انجین توربین با توجه به حجم ۱۰ تنی آن و فضای بسیار محدود جابجایی در طبقه سوم سکو، نیازمند ابتکار و ریسک بالایی بود که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.


وی افزود: پس از تعویض انجین در حدود ۳ سال با پیگیری و دعوت از شرکت‌های داخلی که در این زمینه کار می‌کردند خواسته شد که کار تعمیرات توربین را انجام دهند ولی پس از بازدید از توربین و ارزیابی شرایط، پاسخی از سوی آنها دریافت نشد؛ البته برخی از آنها عنوان می‌کردند برای حل این مشکل از خارج متخصص دعوت خواهند کرد ولی هزینه اعلامی از سوی آنها بسیار بالا و معادل خرید یک دستگاه توربین بود.


سرکوهکی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم، امکان حضور شرکت‌های خارجی هم میسر نبود، بنابراین در طول این مدت با همکاران مشغول مطالعه این مورد به منظور بر عهده گرفتن مسئولیت تعمیر آن بودیم. در نهایت پس از ناامیدی از شرکت‌های یاد شده، پیشنهاد تعمیر دستگاه به رییس منطقه و مدیرعامل شرکت ارائه شد که پس از موافقت با این پیشنهاد، به سرعت توسط واحد تعمیرات سکو یک تیم ۴ نفره به صورت ویژه تشکیل شد. در این راستا با همکاری سایر عوامل تعمیرات سکو، عملیات تعمیر انجین، تیرماه ۹۴ آغاز شد و پس از ۸ ماه تلاش بی‌وقفه در شرایط سخت داخل سایت با موفقیت به پایان رسید.


وی افزود: در این عملیات قسمت‌های مختلف توربین مانندLP  Coprosor،HP  Coprosor ، Combustion  chamber ،LP Turbine ،HP Tubine ،Labyrinth ها و برینگ‌ها باز شده و پس از انجام سرویس و تعمیر و تعویض قطعات معیوب، دوباره مونتاژ شدند. بنابراین تعمیرات توربین با هزینه بسیار ناچیز، با امکانات موجود در سکو و با اتکاء به پشتبانی منطقه انجام شده است. گفتنی است، هزینه موارد مشابه برای توربین‌های با مقیاس کوچک‌تر بالغ بر ۵ میلیون یورو بوده که این عملیات با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر و با همان دقت و کیفیت انجام شده است.



  کد خبر : 1508
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :